diedas (diedas) wrote,
diedas
diedas

Istorija literatūros istorijoje. Vol.2

Taigi mano rankose ankstesniame įraše aptartos citatos pirminis šaltinis. Tai žurnalas "Kultūros barai" 2020 Nr.1/2. Irena Balčiūnienės straipsnis "Apie baugščią ir drąsią Vinco Mykolaičio - Putino širdį", 53 - 62 ps.



Turiu pasakyti, kad ten viskas kur kas blogiau nei įsivaizdavau. O užsimindamas apie „Gestapo ir NKVD bendradarbiavimo teoriją" kaip į vandenį žiūrėjau - autorė "sėkmingai" užkibo ant populiaraus "feiko".
Bet „apšilimui“ viena trumpa citata kitoje teksto vietoje.



Tai juk viskas čia gerai – sakysite jūs. Na taip, lyg ir gerai, jei ne vienas skaičiukas – 24. O tas skaičiukas rodo arba nuorodą į informacijos šaltinį, arba tai nuoroda į kokią nors pastabą.



Štai čia kur kas įdomiau. Visų pirma atkreipsime dėmesį į tai, kad 1939.09.01 Lenkiją užpuolė viena Vokietija, Sovietų Sąjunga prisidėjo kiek vėliau.
Tai būtų smulkmena. Keistokai skamba teiginys apie „sovietų istoriografus“. Visų pirma tai pats terminas man „neskamba“. Mano supratimu turėtų būti arba „sovietinė istoriografija“ arba „sovietiniai istorikai“.

Bet ir čia smulkmena. Keistokai skamba „sovietinių istorikų“ ar „sovietinių istoriografų“ minėjimas. Na kiek galima kovoti su praeities šmėklom? Jau trisdešimt metų kaip tos valstybės ir santvarkos nėra. Kažkas paprieštaraus – tai juk autorė turėjo mintyje dabartinę Rusiją, ji nuo savo pirmtakės iš esmės niekuo nesikeičia. Tegul bus taip.

Esminė citatos vieta yra „karo pradžią laiko ne 1939.09.01, o 1941.06.22“. Pastaruoju metu labai jau mėgstama kartoti šį iš nežinia kur ištrauktą teiginį. Štai visai neseniai "Delfyje" A.Užkalnis labai panašiai teigė: "...bus Didžiosios Pergalės 75-osios metinės. Taip rusai vadina sąjungininkų (apie kuriuos jie apsimeta, kad jų nebuvo, juk kariavo tik sovietai) pergalę Antrajame pasauliniame kare, kurį Rusijoje vadina Didžiuoju Tėvynės karu."

Tačiau net ir šimtą kartų pakartotas melas tiesa netampa. Vilku norisi kaukti – na pacituokite bent vieną tų tolimų laikų sovietinį istoriką ar dabartinių laikų rusų istoriką, kuris teigtų, kad Antrasis pasaulinis karas prasidėjo 1941.06.22.


O po apšilimo – pagrindinė citata.



Krokuvos "reikalus" tam kartui paliksim ramybėje. Pasilinksminkime skaitydami pirmame sakinyje pateikiamą teiginį apie 1938.11.11 "pasirašytą" sutartį.

Rusų kalba tos sutarties pavadinimasyra "Генеральное соглашение О сотрудничестве, взаимопомощи, совместной деятельности НКВД и Гестапо, lietuviškai "Generalinis susitarimas Apie NKVD ir GESTAPO bendradarbiavimą, savitarpio pagalbą ir bendrą veiklą" Internete nesunkiai galima rasti tiek tos sutarties tekstą, tiek to "dokumento" fotokopijas. Pvz. tas tekstas yra čia, žinoma norint galima pasirinkti ir kitus resursus, kuriuose tas tekstas yra skelbiamas.


Kažkada norėjau paanalizuoti tą tekstą, bet pagailo laiko  всё уже украдено до насt.y. tas „dokumentas“ seniai yra išnagrinėtas skersai išilgai. Pabandykime peržiūrėti jį prabėgomis.

Главное управление безопасности Национал-Социалистической рабочей партии Германии, в лице начальника четвертого управления (ГЕСТАПО) Генриха МЮЛЛЕРА, на основании доверенности № 1 448/12-1, от 3 ноября 1938 г., выданной шефом Главного управления безопасности Рейхсфюрером СС Рейнхардом Гейдрихом, далее по тексту ГЕСТАПО.

Trumpa citata, o kiek „kliūrkų". Vokietijos nacional-socialistinės darbo partijos saugumo vyriausioji valdyba“ – tokios struktūros apskritai niekada nebuvo. Buvo „Imperinė saugumo vyriausioji valdyba“ -Reichssicherheitshauptamt, RSHA. Šio „nesusipratimo nepavyks ant klaidingo vertimo, nes RSHA buvo įkurta 1939 m. rudenį. Tik tada GESTAPO įėjo į RSHA sudėtį kaip jos IV valdyba. Na ir R.Heidrichas niekada neturėjo Reichsfiurerio laipsnio, tokį laipsnį turėjo vienintelis Himleris.

Dar vienas teksto fragmentas, pajuodinta mano.


С этой доверенностью шеф четвертого управления главного управления безопасности Национал-социалистической рабочей партии Германии, бригаденфюрер СС Генрих Мюллер

O štai fragmentas teksto apačioje, ten kur parašai, pajuodinta mano

НАЧАЛЬНИК ЧЕТВЕРТОГО УПРАВЛЕНИЯ (ГЕСТАПО) ГЛАВНОГО УПРАВЛЕНИЯ БЕЗОПАСНОСТИ НАЦИОНАЛ-СОЦИАЛИСТИЧЕСКОЙ РАБОЧЕЙ ПАРТИИ ГЕРМАНИИ БРИГАДЕНФЮРЕР СС (Г.МЮЛЛЕР)

O štai tos vietos skanas.

Leiskit paklausti - tai koks, po velnių, buvo tas Miulerio laipsnis?
Žiūrim į vizą teksto apačioje.

Верно: руководитель секретариата НКВД СССР Мамулов С.С.

S.Mamulovas buvo ne sekretoriato vadovas (руководитель), o viršininkas (начальник). Ir tokias pareigas jis pradėjo eiti 1939 metų vasaros pabaigoje, o 1938 metais jis vis dar buvo ... Gruzijoje, , kur buvo vietinės KP CK ... žemės ūkio skyriaus vedėjas.

Apibendrinant – kartais susidaro įspūdis, kad šio dOkumento tyrėjai sąmoningai jame padarė tiek „kliurkų“, kad niekam nekiltų abejonių, kad tai klastotė.Tačiau, kaip matome, ant to „kabliuko“ labai dažnai užkimbama.

Na kam imti tą kaką į burną?

Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Comments allowed for friends only

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments