diedas (diedas) wrote,
diedas

Pradedančiojo keliautojo automobiliu kelionė į Krokuvos apylinkes

Tuo metu, kai kosminiai laivai skrodžia Visatos gelmes daugelis lietuvaičių automobiliais yra išmaišę visus Europos užkaborius, o V.Radzevičius su M.Starkumi automobiliu nėra aplankę tik Antarktidos, pagaliau išsiruošėme į savo amžiaus kelionę – Krokuvą ir apylinkes.
Išankstinis planas. Maršrutas. Lietuva - Varšuva - Veličkos - Osvencimas - Tychy - Veliškos - Krokuva - Veličkos - Čenstochova - Lietuva. Iš anksto užsakytas viešbutis Veličkose trims naktims, visa kita (kitos nakvynės, kelionės laikas, maršrutas) - kaip Dievas duos.

Pirma diena
Nors galvojome išvažiuoti paryčiais ir "minti" iki pačių Veličkų, paskutinę minutę išvykimo laiką paankstinome pusdieniu. Taigi išvykstame apie pietus, pavakare pervažiuojame Varšuvą (ne pats tinkamiausias tam laikas, bet sugaištame tik apie valandą) ir vakarop, jau pradėjus tempti, pasiekiame nakvynės vietą - "Hotel gorski" (kitoje autostrados pusėje yra daugeliui keliautojų autobusu žinomas "Auksinis malūnas"). Vakarienė - nakvynė.

Antra diena
Pusryčiai. Švediškas stalas maloniai nustebina gausa ir kokybe. Likusius 250 km įveikiam visai lengvai ir apie 12 val. mes jau prie savo viešbučio. Kadangi kambariai bus paruošti 14 val." (pykti neina, tokia tvarka) tai tas dvi valandas išnaudojam naudingai - nueinam iki tų garsiųjų druskos kasyklų, išsiaiškinam ten esančią tvarką (leidžiama tik grupėmis su vadovu, lenkų kalba šiek tiek pigiau, lietuvių kalba nėra, tad tenka rinktis rusų kalbą), nusiperkam bilietus. Grįžtam į viešbutį, įsikuriam, papietaujam ir į ekskursiją, kuri trunka apie 3 valandas. Tiesa sakant buvau nusiteikęs skeptiškai, bet patirti įspūdžiai tą skepsį panaikino. Ypač sužavėjo po žeme esanti koplyčia.

Trečia diena
Kaip ir žadėjo sinoptikai - apsiniaukę ir žada lynoti, todėl nusprendžiama važiuoti ne į Krokuvą, o į Osvencimą. Ten iki 15 val. įleidžia tik grupėmis su vadovu, tad vėl renkamės rusų kalbą (lietuviškai nėra) ir leidžiamės į kelionę po tą "mirties fabriką" pro vartus su užrašu "Arbait macht frei".

Įspūdžiui apibūdinti tinka žodžiai baisu, siaubinga, klaiku, žiauru ir panašūs. Bet pamatyti tai verta.
Nuotaikai praskaidrinti važiuojam į už 20 kilometrų esantį miestelį Tychy, tikslas - aplankyti ten esančią alaus daryklą. Kažkas panašaus yra Biržuose - "Alaus kelias". Nors ten reikalinga išankstinė registracija, bet rizikuojame vykti be jos. Gal priims ir taip, o jei neprims - menka bėda. Sustojam netoli tos daryklos, bet nelabai žinom kur tiksliai eiti. Pro šalį eina pagyvenusi moteriškė. Przepraszam panie, kur čia alaus darykla? Tutaj - rodo panie. O kur muziejus? Idź ze mną, pokaže - sako panie. Nuveda mus į tą muziejų - štai čia kasa, nusipirkit bilietus (15 zlotų galvai), aš tuoj ateisiu. Pasirodo, ji yra gidė rusų ir vokiečių kalbomis ir turinti valandą laisvo laiko, todėl mums (dviems !!!) ji surengė ekskursiją. Iš pradžių parodė filmuką 3D formatu, po to papasakojo istoriją, kelionė pro bravoro teritoriją (sakė kiek hektarų užima, pamiršau), cechai, technologinės linijos, ir t.t., ir pan. Po ekskursijos grįžtam prie kasos, kur gaunam po maišelį, kuriame trys buteliai alaus ir dar turim nusileisti į barą, kur gauname po bokalą šviežio alaus. Aš, deja, už vairo... :(

Ketvirta diena
Oras kaip pagal užsakymą - jokio debesėlio ir šilta, bet ne karšta. Po pusryčių keliaujam į traukinuko ("električka") stotelę, kuri yra už poros šimtų metrų nuo viešbučio. Bandėm "įveikti" bilietų automatą, bet nesėkmingai. Nieko baisaus - jau išsiaiškinom, kad traukinukį yra kontrolierius, pas kurį galima tuos bilietus įsigyti. Traukinukas iš trijų vagonų, kiekviename - po kontrolierių, tiksliau būtų jį vadinti konduktoriumi. Bilieto kaina vienam - 3 (trys !) zlotai. Kelionės trukmė - apie 20 minučių. Atvykimas į Krokuvos geležinkelio stotį, kuri yra beveik pačiame senamiestyje. Iš ten palengva kulniuojame link Vavelio kalvos. Netoli tikslo randame simpatišką kavinukę (artėja pietų metas) "Pod Wawelem".

Užsisakome Pierogi ruskie. Ne, tai ne rusiškas pyragas, o virtinukai su virtų bulvių koše viduje. Kartais prie jų duoda grietinės (kaip šį kartą), kartais prie jų būna spirgučiai. Ir skanu, ir nebrangu.

Jei pamatysite meniu parašyta Karkówka - tai bus ne karka mūsų supratimu, o sprandinio kepsnys. :) Norintys karkos turėtų ieškoti žodžio golonka.
Miestą apžiūrėti nutariame važiuodami atviru autobusu. Kelionės trukmė apie 1,5 val., bilieto kaina 40 zlotų. Už 60 zlotų galima važinėtis visą dieną (norimoj vietoj išlipti, pavaikščioti, o po to vėl įlipti į kitą tuokiu maršrutu važinėjantį autobusą) + pasiplaukiojimas gondola po Vislą. Pasižvalgę po miestą pradedame kelionę į Vavelį. Trumpai nusakyti įspūdžių neįmanoma. Palengva grįžtame senamiesčiu link stoties, praeiname ir paminklą Žalgirio mūšiui. Apėjęs paminklą "į rundą" randu ir Vytį, tik kažkoks keistokas jis man pasirodė.

Penkta diena
Važiuojame namų link, bet dar laukia sustojimas Čenstachovoje - norime pamatyti Matka Boska Częstochowska - Čenstachovos Dievo Motinos paveikslą. Įžengus į Jasna Goros vienuolyno kompleksą, kuriame yra tas paveikslas, apima keistas, kūnu bėgioja šiurpuliukai. Gal nuo ten plevenančios auros, gal nuo pastatų didingumo...

Važiuojant namo pirmą kartą "nugrybavo" navigacija - nuvedė ne link Varšuvos, bet link Krokuvos. Nieko baisaus, už poros kilometrų radome apsisukimą ir tada jau pirmyn namų link. Vėl kamščiai Varšuvoje (dėl ten vykstančių kelio remonto ir statybų darbų). Pradėjo temti iki namų likus apie 250 km. Nutarėme nesikankinti ir sustojome paskutinei nakvynei simpatiškame viešbutėlyje.
Šešta diena
Nesudėtinga kelionė namo su nedideliu stabtelėjimu Suvalkuose.

Nuvažiuota 1700 km. Patiko. Įspūdžių daugiau nei tikėtasi. Kitais metais važiuosi vėl kur nors.
P.S. Pasakoju įspūdžius iš kelionės pažįstamam. Jis išklauso pasakojimo ir sako - tai dabar žinai, kodėl aš jau seniai nevažiuoju į keliones su autobusu, o važiuoju su automobiliu? Žinau, dabar jau tikrai žinau!
Subscribe
  • Post a new comment

Error

Comments allowed for friends only

Anonymous comments are disabled in this journal

default userpic

Your reply will be screened

Your IP address will be recorded